Ogólne Warunki Sprzedaży

z dnia

Ogólne Warunki Sprzedaży www.prosave.pl

1. Informacje ogólne
Następującym wyrażeniom użytym w tekście niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży zostały przypisane następujące znaczenia:

1.1 Ogólne Warunki Sprzedaży – (dalej OWS) niniejszy dokument określający prawa i obowiązki Prosave.pl oraz Klientów związane z zawieraniem Umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego.

1.2 Sklep internetowy – to strona internetowa o adresie www.prosave.pl (dalej Sklep internetowy) prowadzona przez Sprzedawcę.

1.3 Sprzedawca: Prosave.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Chełmżyńskiej 180, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000179393, o kapitale zakładowym w wysokości 4.300.000,00 zł w całości wpłaconym, legitymująca się numerem identyfikacji podatkowej NIP: 879-20-71-639, REGON: 871121090. Sprzedawca jest Usługodawcą w rozumieniu Regulaminu sklepu internetowego.

1.4 Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która założyła konto w Sklepie internetowym. Klient jest Usługobiorcą w rozumieniu Regulaminu Sklepu internetowego. Osoba dokonująca zakupów w Sklepie internetowym w imieniu osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej oświadcza, że jest upoważniona do działania w imieniu tej osoby.

1.5 Przedsiębiorca – Klient, dokonujący zakupu w Sklepie internetowym bezpośrednio w związku z prowadzoną przez Klienta działalnością gospodarczą lub zawodową. Dla uniknięcia wątpliwości za Przedsiębiorcę uważa się w szczególności Klienta, który na etapie rejestracji Konta w Sklepie internetowym zaznaczył opcję Firma.

1.6 Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).

1.7 Użytkownik – podmiot korzystający ze Sklepu internetowego do czasu zalogowania się do Konta w Sklepie internetowym.

1.8 Cennik – ceny widoczne w Sklepie internetowym.

1.9 Konto – podstrona Sklepu internetowego, dostępna po dokonaniu przez Użytkownika rejestracji na stronie Sklepu internetowego. Po dokonaniu rejestracji, dostęp do Konta wymaga każdorazowo zalogowania się.

1.10 Informacje handlowe – informacje o towarach wyświetlane w Sklepie internetowym. Informacje handlowe w zakresie ceny oraz dostępności towaru, na etapie przed dodaniem towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji.

1.11 Oferta – treść oznaczona jako „Podsumowanie zamówienia”, wyświetlana Klientowi po dodaniu towaru do Koszyka i po zalogowaniu się do Konta. Ofertą jest również propozycja zawarcia umowy oznaczona jako Oferta, przygotowana przez Prosave.pl w odpowiedzi na wysłanie przez Klienta zapytania do Prosave.pl z użyciem przycisku przycisku „Zapytaj o produkt” lub „Zapytaj o towar” na stronie Sklepu internetowego. Oferta, o której mowa w zdaniu poprzedzającym jest udostępniona przez Prosave.pl w zakładce „Oferty” na Koncie Klienta.

1.12 Zapytanie ofertowe – funkcja dostępna na stronie Sklepu internetowego za pośrednictwem przycisku „Pytania o produkt” umożliwiająca skierowanie do Prosave.pl prośby o przygotowanie oferty dotyczącej towarów nie dostępnych standardowo za pośrednictwem Sklepu internetowego, lub przygotowania oferty sprzedaży na innych warunkach cenowych lub dotyczących kosztu transportu, niż dostępne dla tego Klienta na normalnych zasadach obowiązujących go w Sklepie internetowym.

1.13 Klauzule – zgody w formie tzw. „check-boxów” w ramach formularza dostępnego na stronie Sklepu internetowego na etapie rejestracji w Sklepie internetowym, których zaznaczenie oznacza zgodę na treść niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży, Regulaminu Sklepu internetowego, Polityki prywatności Sklepu internetowego oraz odrębnie - zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu marketingowym, oraz na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną.

1.14 Dni robocze: dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy, o których mowa w ustawie z dnia 18.01.1951 r. o dniach wolnych od pracy.

1.15 Umowa sprzedaży: umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny. W przypadku Konsumentów, umowa sprzedaży jest umową zawieraną pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta. Na treść umowy składa się zamówienie oraz OWS.

1.16 OWS są udostępnione do wydrukowania, pobrania, odtwarzania i utrwalenia na stronie Sklepu internetowego na stronie www.prosave.pl/ows,54 .

2. Zawieranie umowy sprzedaży towaru

2.1 Połączenie ze stroną internetową www.prosave.pl nie wiąże się dla Użytkownika z obowiązkiem ponoszenia jakichkolwiek opłat na rzecz Sprzedawcy.

2.2 Do zawarcia umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego niezbędne jest:

2.2.1 prawidłowe, kompletne wypełnienie formularza zamówienia poprzez:
a) dokonanie wyboru rodzaju, ilości towaru, poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” na stronie internetowej Sklepu internetowego,
b) dokonanie wyboru sposobu dostawy, sposobu płatności, podanie miejsca dostarczenia towarów, poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku w Sklepie internetowym,
c) podanie danych osobowych oznaczonych symbolem „*” jako obowiązkowe,

2.2.2 zaznaczenie pola typu „check-box” potwierdzającego zapoznanie się i akceptację Regulaminu, OWS oraz Polityki prywatności. Klient nie jest zobowiązany do akceptacji pozostałych Klauzul dostępnych na etapie zakupu towaru,

2.2.3 zapoznanie się przez Klienta z ostatecznym brzmieniem treści wiążącej Sprzedawcę Oferty, wyświetlanej na stronie Sklepu internetowego po dokonaniu czynności określonych w pkt. 2.2.1-2.2.2 OWS oznaczonej jako „Podsumowanie zamówienia”,

2.2.4 potwierdzenie woli zawarcia umowy sprzedaży na warunkach określonych w Ofercie poprzez kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

2.3 W celu umożliwienia Klientowi zapoznania się z ostatecznym brzmieniem umowy sprzedaży, która zostanie zawarta z Klientem po kliknięciu przezeń na przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, w szczególności w celu umożliwienia Klientowi wykrycia i skorygowania ewentualnych błędów we wprowadzonych przez klienta danych, w tym wprowadzenia zmian w zakresie danych, o których mowa w pkt. 2.2 OWS, Klient powinien kliknąć na przycisk – „Twoje dane”. Oferta wyświetlana na etapie „Podsumowania zamówienia” przestaje wiązać Prosave.pl z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu internetowego, bez kliknięcia na przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub z chwilą wprowadzenia przez Klienta zmian w treści Oferty zgodnie z pkt. 2.4 OWS.

2.4 Do chwili kliknięcia przez przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” na etapie „Podsumowania zamówienia”, Klient może w każdej chwili zmienić wcześniej dokonany wybór w zakresie określonym w pkt. 2.2 OWS poprzez odznaczenie wcześniej zaznaczonej opcji wyboru lub przerwać proces zakupu towaru i zrezygnować z zakupu towaru.

2.5 Kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” oznacza:

2.5.1 potwierdzenie przez Klienta prawidłowości danych Klienta,

2.5.2 potwierdzenie przez Klienta otrzymania Oferty i jednoczesne jej przyjęcie skutkujące zawarciem przez Klienta z Prosave.pl skutecznej prawnie Umowy sprzedaży na warunkach określonych w Ofercie wyświetlanej na stronie Sklepu internetowego na etapie „Podsumowanie zamówienia” oraz na warunkach określonych w OWS.

2.6 Z chwilą kliknięcia przez Klienta na przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” do Klienta jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej, z potwierdzeniem wszystkich warunków zawartej umowy sprzedaży oraz dodatkowo, w przypadku wyboru opcji płatności „Przedpłata na konto”, z numerem konta bankowego, na który należy wpłacić cenę za zakupiony towar oraz z terminem płatności. Niezależnie od powyższego, warunki umowy sprzedaży zaakceptowane przez Klienta, są dostępne dla Klienta w zakładce „Historia zamówień” z możliwością samodzielnego wydruku przez Klienta. W celu zabezpieczenia na własne potrzeby treści OWS w wersji obowiązującej w chwili zawierania umowy sprzedaży, Prosave.pl sugeruje skopiowanie treści OWS i zapisanie jej na dysku komputera Klienta.

3. Cena sprzedaży oraz sposoby zapłaty

3.1 Ceny w Sklepie internetowym są podawane w polskich złotych (PLN) z uwzględnieniem podatku od towarów i usług. Ceny towarów prezentowane w Sklepie internetowym nie zawierają kosztu transportu towarów do miejsca wskazanego przez Klienta. Koszt transportu uzależniony jest od wybranej przez Klienta opcji dostawy towaru, na etapie uzupełniania formularza zamówienia.

3.2 Sprzedawca umożliwia następujące sposoby zapłaty ceny za zakupiony towar:

3.2.1 Przedpłata na konto - przelewem na konto bankowe wskazane w potwierdzeniu zamówienia przesłanym za pośrednictwem poczty elektronicznej

3.2.2 Kartą płatniczą online– płatność karta płatniczą lub kredytową za pośrednictwem PayPro SA z siedzibą w Poznaniu (60-327) przy ul. Kanclerskiej 15 prowadzącej serwis www.przelewy24.pl

3.2.3 Szybki przelew - płatność za pośrednictwem PayPro SA z siedzibą w Poznaniu (60-327) przy ul. Kanclerskiej 15 prowadzącej serwis www.przelewy24.pl

3.2.4 Płatność przy odbiorze – płatność gotówką kurierowi przy odbiorze (pobranie). Wybór tej formy płatności wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości podanej na etapie dokonywania wyboru.

3.2.5 Gotówką – płatność przy odbiorze towaru, w prowadzonym przez Prosave.pl salonie sprzedaży, przy ul. Polnej 140 B w Toruniu.

3.3 W przypadku zapłaty kartą płatniczą lub kredytową rachunek Klienta w banku, który wydał kartę zostaje obciążony należnością w chwili zaksięgowania środków.

3.4 Prosave.pl nie przechowuje danych karty płatniczej lub kredytowej za pośrednictwem której klient dokonuje płatności. Płatności kartami są autoryzowane przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.

3.5 W przypadku wyboru opcji płatności „Przedpłata na konto” lub „Szybki przelew” termin płatności wynosi 3 dni od momentu zawarcia umowy sprzedaży. Brak wpłaty w ww terminie skutkuje anulowaniem zamówienia. W przypadku wyboru formy płatności „Płatność przy odbiorze” należność za zakupiony towar wraz z opłatą za ten sposób płatności Klient wpłaca kurierowi przy wydaniu towaru Klientowi.

3.6 W zależności od wysokości rachunku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia wyboru sposobu płatności.

4. Warunki dostarczania towarów

4.1 Kupione towary będą dostarczone pod wskazany adres wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pocztą kurierską lub odebrane osobiście przez Klienta w prowadzonym przez Prosave.pl salonie sprzedaży w Toruniu, przy ul. Polnej 140B.

4.2 Sprzedawca jest zobowiązany wydać towar Konsumentowi nie później niż 30 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

5. Pozostałe warunki sprzedaży

5.1 W przypadku umów sprzedaży zawieranych z Przedsiębiorcą Prosave.pl wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu opóźnienia oraz zwłoki w dostarczeniu towaru.

5.2 W przypadku umów sprzedaży zawieranych z Przedsiębiorcą Prosave.pl wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu utraconych korzyści.

5.3 Umowa sprzedaży towaru jest zawierana w języku polskim.

5.4 Umowa sprzedaży towaru jest zawierana zgodnie z prawem polskim.

5.5 Koszty odebrania towaru, w tym koszty rozładunku towaru ze środka transportu ponosi Klient.

6. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży. Zasady określone w niniejszym ustępie dotyczą wyłącznie Konsumentów.

6.1 Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

6.2 Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno - po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.

6.3 Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę na adres: Prosave.pl Sp. z o. o., ul. Polna 140b. 87-100 Toruń, sklep@prosave.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

6.4 Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, którego treść znajduje się w pkt. 6.7, jednak nie jest to obowiązkowe.

6.5 Skutki odstąpienia od umowy:

6.5.1 W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

6.5.2 Jeśli Konsument nie korzysta z możliwości zwrotu towaru na koszt Sprzedawcy w przypadkach, o których mowa w ust. 7.8 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6.5.3 Konsument powinien odesłać lub przekazać Sprzedawcy rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Zwrot towaru powinien nastąpić na adres: Prosave.pl Sp. z o. o., ul. Polna 140b, 87-100 Toruń.

6.5.4 Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

6.6 Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

6.7 Wzór formularza odstąpienia od umowy:


7. FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy sprzedaży towaru)
Adresat: Prosave.pl Sp. z o. o., ul. Polna 140b, 87-100 Toruń, adres e-mail: sklep@prosave.pl

Ja/My(*) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów:

Lp. Kod produktu (indeks) Nazwa produktu Ilość sztuk Cena brutto
1.
2.
3.
4.
5.

Powyższe produkty pochodzą z zamówienia/paczki*
Nr zamówienia:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Nr paczki:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

*proszę wpisać przynajmniej jeden z numerów

Data odbioru:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 


Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Adres konsumenta(-ów)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 


Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 


Data:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

 

8. Rękojmia za wady towaru

8.1 Sprzedawca jest zobowiązany sprzedać Klientowi towar wolny od wad.

8.2 Sprzedawca udziela gwarancji wyłącznie na swoje towary. Gwarancji mogą w danym przypadku udzielić producenci towarów lub ich autoryzowani przedstawiciele na terenie Polski. W związku z powyższym uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi na karcie gwarancyjnej lub w reklamie oraz we wskazanej przez gwaranta sieci serwisowej.

8.3 Udzielenie gwarancji nie pozbawia Klienta prawa do dochodzenia wobec Prosave.pl roszczeń z tytułu rękojmi za wady.

8.4 Reklamacje z tytułu rękojmi za wady można składać w dowolny sposób zapewniający dojście do Prosave.pl, oświadczenia woli Klienta dotyczącego reklamacji, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@prosave.pl lub w formie pisemnej na adres: Prosave.pl Sp. z o. o., ul. Polna 140b, 87-100 Toruń. Niezależnie od możliwości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, w celu uproszczenia i przyśpieszenia procedury reklamacji Prosave.pl sugeruje korzystanie ze specjalnego formularza reklamacji dostępnego na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Reklamacje i zwroty”.

8.5 Klient powinien wykazać fakt dokonania zakupu reklamowanego towaru od Prosave.pl okazując oryginalny dokument (paragon, faktura).

8.6 Sprzedawca ustosunkuje się do otrzymanego od Klienta żądania z tytułu rękojmi za wady i poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeśli podany został w tym celu adres e-mail.

8.7 Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę wynosi 14 dni.

8.8 W przypadku, gdy Przedsiębiorca korzysta z uprawnień z tytułu rękojmi za wady, towar zostanie wymieniony na wolny od wad lub naprawiony, a jeśli będzie to już niemożliwe, Przedsiębiorca może odstąpić od umowy sprzedaży wadliwego towaru o ile wada jest istotna.

9. Postanowienia końcowe

9.1 Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

9.2 W przypadku Przedsiębiorców, spory wynikłe w związku z zawarciem umowy sprzedaży będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

9.3 Zmiana OWS nie wpływa na treść czynności prawnych dokonanych przez Prosave.pl z Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego do dnia wejścia w życie nowych OWS.

9.4 OWS obowiązują od dnia 1.01.2017r.